FITech MOOC -kampanja
Hyvin suunnitellun video- ja valokuvakampanjan avulla voidaan saavuttaa laajaa näkyvyyttä ja lisätä kohderyhmien tietoisuutta uusista palveluista. Toteutimme FITechille monipuolisen kampanjasisällön, joka ajoi ihmisiä ympäri Suomen osallistumaan juuri käynnistetyille verkkokursseille.
Aalto-yliopiston luotsaaman FITech-verkostoyliopiston tavoitteena on ohjata tekniikan alan osaajia suomalaisille kasvualoille ja vastata tekniikan alan kasvavaan osaajatarpeeseen. Kesällä 2020 FITech lanseerasi verkossa opiskeltavia massakursseja (MOOC) ja tästä haluttiin viestiä laajan video- ja valokuvakampanjan avulla. Suunnittelimme yhdessä pitkäaikaisen asiakkaamme kanssa, kuinka saamme tietoisuutta uusista kursseista lisättyä ja mahdollisimman suuren osallistujamäärän päivittämään osaamistaan ICT-alan perusteissa.
FITechille tuotettiin näyttävät mainosvideot ja kampanjailme MOOC-kurssien markkinointiin. Kampanjaa varten tuotettiin kampanjan yleisilme, päämainosvideot sekä kuvat. Sisältö tuotettiin monikanavaisesti eri julkaisualustoille ulkomainonnasta somemainontaan. Kaikille pääkohderyhmille suunniteltiin ja tuotettiin omat mainosvideot. Kurssit keräsivät runsaan määrän ilmoittautumisia ja kampanja oli kokonaisuutena onnistunut.